Ce e nouDating

Cum să eviți cearta în cuplu

By august 12, 2020 One Comment

V-ați certat. Acum ce faci?

Este complet normal să te cerţi într-un cuplu. Oamenii sunt diferiți și de cele mai multe ori au opinii diferite. Dar ceea ce s-ar putea să nu-ţi dai seama, este că modul în care acţionezi după un conflict poate fi la fel de important pentru relaţia ta că ceea ce faci și spui în momentele cele mai tensionate.

Indiferent dacă vorbim despre o mică ceartă sau un conflict care s-a dezvoltat şi a ajuns să explodeze, certurile în relaţii pot fi o sursă uriaşă de stres, chiar şi după ce ai verbalizat ce te deranjează. Oricât de bine te-ai simţi să te descarci complet, lucrurile spuse pot să îţi afecteze permanent relaţia.

Iată ce ar trebui să încerci data viitoare când vrei să te descarci în timpul unui conflict cu partenerul.

1. Tehnica 4.4.8

Certurile conduc spre un dezechilibru în organism, având ca efect direct creşterea pulsului şi o stare crescută de nervozitate. Dacă nu îţi poţi controla această stare, atunci este puţin probabil să poţi rezolva conflicte sau alte probleme. Pentru a te descărca, uită o secundă de ceartă şi concentrează-ţi energia în altă parte.

Cea mai eficientă modalitate este de a te concentra pe respirație. Aplică tehnica 4-4-8. Inspiri pentru 4 secunde, îți ții respirația pentru înca 4 apoi expiri timp de 8 secunde. Repetă aceasta tehnică de 3-4 ori și vei observa cum pulsul și gândurile îți sunt deja mai relaxate.

2. Concentrează-te pe toate trăirile

Inevitabil orice ceartă va veni cu trăiri. Făcând abstracţie de nervozitatea crescută, ce ai simţit în timpul conflictului? Ce simţi după? Supărare sau jignire? Dezamăgire sau nesiguranță? Permite-ţi să simţi toate emoţiile în mod natural şi conştientizează-le.

3. Acordă atenție cuvintelor declanșatoare

Orice conflict are nevoie de cel puţin două persoane. După ce te-ai liniştit şi ţi-ai dat seama de cum te simţi, acum este important să vezi cum se simte şi partenerul. Numeroase reproşuri spuse la nervi pot răni profund pe cineva, chiar dacă nu asta era intenţia iniţială. Ţine minte, pe viitor, ce cuvinte sau fraze ai folosit care au fost extrem de deranjante pentru persoana de alături şi încearcă să nu le mai repeţi.

4. Exprimă ceea ce simţi

În acelaşi timp, exprimă verbal ce anume te-a deranjat şi pe tine în timpul conflictului sau după. Strada aceasta a sentimentelor este cu două sensuri. Spunându-i cum te simţi, puteţi avea o convorbire constructivă despre ceea ce s-a întâmplat şi cum puteţi evita, într-un mod sănătos, acelaşi lucru pe viitor. Este important însă că acesta să fie un dialog, nu un monolog. Ţine minte, certurile fac parte din orice relaţie dar este important să ştii cum să nu le laşi să-ţi afecteze relaţia şi viaţa.

5. Acceptă rolul tău în conflict

După ce amândoi v-aţi exprimat punctele de vedere şi aţi văzut ce simte şi celălalt, este important să vă asumaţi rolul în conflict şi să vă cereţi scuze pentru cuvintele jignitoare aruncate sau pentru atitudinea avută. Nu încerca să repari ceea ce tu consideri că e “stricat” pentru că nu acum e momentul ideal. Scuzele reprezintă faptul că ai fost atent şi la un alt punct de vedere, acceptându-l şi pe acela. Scuzele primite reprezintă faptul că şi punctul tău de vedere a fost văzut şi acceptat.

6. Planifica din timp

Comunicarea este esenţială. Sub multe dintre aceste conflicte adesea există multe sentimente şi semnificaţii mai profunde. Majoritatea certurilor în cuplu se concentrează pe conţinutul a ceea ce s-a întâmplat, nu pe sentimente. De asemenea, multe certuri rămân în acest ciclu continuu de “cine are dreptate şi cine greşeşte”. Cel mai sănătos lucru pe care îl poţi face e să vorbeşti cu partenerul pentru a evita din start conflictele. Spune-i când te deranjează ceva şi nu lăsa lucrurile să se adune şi să explodeze.

Tu cum treci peste o ceartă, și mai important, ce faci pentru a evita una?

Hai pe Sentimente

One Comment

Leave a Reply