Dating

Relatiile la birou. Ce riscuri presupun si cum sa le faci fata

By ianuarie 29, 2016 No Comments

s7_relatie birou

Relatiile cu colegii de serviciu reprezinta un subiect tabu, care de obicei imparte multimea in doua. Unii sunt de parere ca e inevitabil sa se intample asta, motiv pentru care 50% dintre angajati au experimentat o astfel de pasiune pentru un coleg de munca. Exista insa cateva lucruri care trebuie luate in calcul.

E foarte confortabil ca la serviciu sa intri in gratiile sefului sau ale sefei. Nu este insa neaparat si cea mai buna idee.

 

Rendez-vous cu seful

Atunci cand ai pus ochii pe un sef sau el pe tine deja trebuie sa cantaresti bine consecintele. Pentru ca situatia va iesi repede la iveala si „relatia” va fi pe buzele tuturor colegilor de munca. Fiecare realizare va fi privita ca un favor care ti se aduce. Cei din jur se vor intreba: oare chiar atat de mult au contat studiile superioare? Chiar atat de bine sa te fi descurcat la evaluare?

O astfel de relatie nu va dura la nesfarsit si trebuie sa te gandesti cum se vor desfasura lucrurile atunci cand vei rupe legatura cu seful/sefa. De aceea, gandeste-te serios, ia in calcul argumentele pro si contra inainte sa te angajezi intr-o astfel de relatie.

Datingul cu un coleg

Cand atentia iti este indreptata spre unul dintre colegi, atunci lucrurile sunt ceva mai simple. Ca sa il/o cuceresti e destul sa ii zambesti mai des, sa va intalniti „intamplator” la o cafea la fumoar, flirteaza, accepta-i invitatiile si vei vedea ca lucrurile vor merge inevitabil in directia dorita.

Totusi, trebuie sa acorzi multa atentie acestui fapt si sa actionezi cu precautie, iar fiecare pas pe care il faci sa fie consensual, fara sa faci persoana catre care ti-ai indreptat atentia sa fie stanjenita, sa se simta inconfortabil. Toate aceste actiuni pot fi interpretate drept hartuire la locul de munca, iar repercusiunile sunt grave in acest caz.

Cunoaste regulile companiei

Inainte de a incerca sa agati fie un coleg, fie un sef ar fi bine sa cunosti clar regulile companiei cu privire la relatiile intre angajati. Poate ai sa te miri, dar corporatiile in general au un regulament de ordine interioara in care sunt trasate anumite linii vizavi de aceasta situatie.

Potrivit unui studiu, 67% din angajati cred ca este ok sa aiba o poveste de dragoste la birou, insa doar pentru ca esti convins ca ti-ai gasit jumata nu trebuie sa te comporti la birou precum un adolescent pe holurile liceului. Chiar si atunci cand ai o relatie cu cineva din cadrul companiei legatura se „rupe” atunci cand ati intrat pe usa biroului.

Nu este nevoie sa va petreceti impreuna fiecare pranz pentru ca poate fi coplesitor. In niciun caz nu va trebuie sa dezvaluiti nici unul, nici celalalt amanunte din viata voastra de cuplu colegilor de munca. Riscul este de a da ocazia unor barfe care nu va vor avantaja.

Ai avut vreodata o relatie cu un/o coleg/a de serviciu? Cum au mers lucrurile intre voi?

Hai pe Sentimente

Leave a Reply