i
Matrimoniale si dating online
Header

Ce crezi că se întâmplă în organismul tău după o despărțire?

decembrie 19th, 2017 | Posted by Echipa SentiBlog in Recomandari

Despărțirile nu sunt deloc ușoare și cam nimeni nu este scutit de așa ceva. Că există și viață după despărțire, știe toată lumea. Dar până ajungi să-ți privești iarăși existența într-un mod pozitiv, organismul tău trece prin câteva schimbări evidente, care n-au cum să nu te afecteze.

În prima etapă de după despărțire, se remarcă o creștere a nivelului de dopamină, ceea ce cauzează așa zisa dependență față de fostul/fosta, consecințele putând fi trimiterea de mesaje, urmărirea pe rețelele sociale, sunatul persoanei în cauză în stare de ebrietate etc. Toate aceste acțiuni cresc nivelul noradrenalinei și îți creează o stare temporară de satisfacție, asemănătoare celei oferite de droguri.

De asemenea, poți observa căderea excesivă a părului, lipsa apetitului, creșterea în greutate (culmea!), dar și creșterea tensiunii arteriale și a nivelului cortizolului (unul dintre hormonii asociați stresului). Unii suferă chiar de Sindromul Inimii Frânte, o afecțiune ce constă în mărirea inimii și chiar dureri în piept, în cazuri extreme.

Nu este exclus nici să treci printr-o perioadă depresivă, cu schimbări bruște de stare de spirit. Poți fi trist, furios, obosit, frustrat sau confuz în decurs de doar câteva ore, de exemplu. Ai putea observa și că simțul analitic are de suferit. Îți poți pierde uneori cumpătul, intrând în conflicte cu anumite persoane fără motive reale.

Dacă ar fi să numerotăm stadiile prin care treci, ordinea ar fi cam așa: Șoc și Negare („Ce-am făcut să merit asta?”), Furie și Jale („E doar vina lui/ei!”), Auto-învinovățire și Negociere („Poate e doar o fază și se va întoarce.”), Depresie („E sfârșitul lumii.”) și Acceptare („Nu e sfârșitul lumii.”). Pentru cei mai mulți dintre oameni, aceste transformări se întind pe o perioadă între 2 luni și 2 ani, depinzând foarte mult și de durata relației.

Cum poți trece mai ușor peste o despărțire?

1. Fă mișcare!

Mișcarea combate stările depresive, îți crește încrederea în tine, îți dă un boost de energie și ajută la eliberarea de substanțe ce-ți dau o stare de mulțumire generală.

2. Ia-ți o vacanță!

Se pare că experimentarea unor lucruri noi are un efect terapeutic și că depășește cu mult senzația pe care ar putea să ți-o ofere o sesiune de shopping.

3. Evită alcoolul și drogurile!!!

4. Nu mânca compulsiv!

5. Nu te lupta cu sentimentele tale!

Acceptă-ți stările ca fiind normale și ia-le ca atare!

6. Fii tolerant cu tine însuți!

Acceptă că e okay ca productivitatea să-ți scadă și nu lua decizii majore precum schimbarea job-ului sau a domiciliului.

7. Socializează mai mult!

Caută compania prietenilor și a familiei și îndrăznește să le vorbești despre sentimentele tale!

8. Caută ajutor de specialitate!

Dacă starea ta proastă continuă mai mult decât e normal, fă-o!

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 You can skip to the end and leave a response. Pinging is currently not allowed.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată.